POVESTEA NOASTRA PUBLICATA IN REVISTA IDEI DE AFACERI


De multe ori a simţit pe propria piele efectele nociveale unor produse de îngrijire personală din comerţ, a trebuit chiar să se trateze şi acest fapt a fost un imbold puternic în a încerca să le înlocuiască cu ceva natural. Este vorba despre Adriana Tudor, cea care a avut inspirata idee de a face săpun natural în urmă cu doi ani, chiar în Vinerea Mare de dinaintea Paştelui. Drept pentru care, în acea zi, pe când toată lumea se pregătea de Paşte, ea făcea primele încercări în materie de reţete de săpun natural. Iar ca rezultate, poate dedicate momentului de inspiraţie de atunci, acum există printre produsele firmei două săpunuri deosebite, cu ingrediente de inspiraţie biblică, săpunul cu isop şi săpunul cu coajă de salcie.
Înainte de a lua naştere primele produse a existat însă o perioadă de documentare asiduă, de încercări,unele reuşite, altele nereuşite, căci săpunul natural din uleiuri vegetale, realizat „la rece“ se face în mod diferit faţă de săpunul de casă „bucătărit“ de bunicile noastre din grăsimi animale.
     Fiind salariată pe atunci, o mare parte din banii de salariu au fost investiţi pentru a-şi achiziţiona ingredientele de care avea nevoie. La început, apropiaţii au fost sceptici, dar pe parcurs, după ce au folosit săpunurile, au fost uimiţi de calitatea şi proprietăţile acestora.
  Un moment important în evoluţia afacerii a fost atunci când Blocul Naţional Sindical a organizat un concurs „Esthr - premii pentru dezvoltarea rolului femeii în societatea românească“, iar doamna Tudor a participat cu proiectul afacerii sale şi a câştigat un premiu constând într-o sumă de 5.000 de euro pentru investiţii.
   Aceşti bani, la care s-au adăugat cei din veniturile proprii, au constituit momentul de start oficial al firmei Miledy Naturals din Bucureşti. A urmat apoi perioada de amenajare a spaţiului de producţie, precum şi a colaborării cu laboratoarele de testare dermatologică a produselor. Spaţiul de producţie, amenajat la domiciliu, nu are în dotare maşini sau scule de tipul celor industriale. Totul se produce în loturi mici cu instrumente din dotarea obişnuită a unei bucătării: vase şi recipiente din inox şi sticlă, spatule, linguri,mixere etc.
    Vorbim despre o afacere mică de familie, în care sarcinile sunt împărţite judicios pentru ca treaba să meargă bine. Astfel, Adriana Tudor, care este şi administratorul firmei Miledy, se ocupă de producţie, testare, ambalare şi comercializare. Fiul ei, Eduard Constantinescu, este implicat de asemenea în producţie, ambalare, comercializare, fiind în acelaşi timp şi directorul general al societăţii. Alţi membri ai familiei se ocupă şi ei de distribuirea produselor prin curierat,de aplicarea unor strategii de marketing şi publicitate.
Practic, toată lumea se mobilizează atunci când este nevoie. Ce poate fi mai minunat decât să primeşti o mână de ajutor atunci când eşti la început de drum?
    Anul trecut (2012) în martie a avut loc prima ieşire publică pe piaţă a produselor, într-un târg de profil organizat la Muzeul Ţăranului Român. În acele zile de târg, echipa Miledy a avut satisfacţia de a simţi impactul pozitiv al acestor produse asupra clienţilor, fapt care s-a întărit cu timpul. Miledy a primit reacţii pozitive, deosebite despre calitatea produselor. Afacerea a crescut şi ulterior produsele au fost introduse şi în magazine de profil, plafaruri etc.
Într-un timp relativ scurt, afacerea s-a dezvoltat şi produsele s-au diversificat. Miledy a început să prepare uleiuri şi unturi pentru corp, şampoane, iar familia de săpunuri naturale solide sau lichide cu efecte terapeutice s-a mărit. Produsele au în compoziţia lor uleiuri vegetale preţioase, diferite plante cu proprietăţi terapeutice,macerate în uleiuri naturale, germeni de cereale, infuzii din coajă de copaci, sâmburi şi fructe exotice, alge marine, argile terapeutice etc.
   „O parte a ingredientelor sunt procurate din ţară, altele sunt importate“, ne spune dna Tudor. „Un lucru important în alegerea furnizorilor de materii prime pe care l-am urmărit este ca aceştia să poată oferi certificate de calitate pentru mărfurile comercializate. Acest fapt este o garanţie a calităţii produsului finit la care se ajunge. Maceratele de plante folosite sunt realizate în laboratorul propriu din plante de cultură bio şi ulei de măsline.“
  În plus, Miledy nu s-a bazat doar pe reţete cunoscute, ci a inovat şi a scos pe piaţă şi trei produse unicat. Este vorba despre trei tipuri de săpunuri în compoziţia cărora intră macerat din scoarţă de copac(stejar şi nuc) sau salcie şi mesteacăn roşu şi, în fine, formula cu treizeci şi trei de plante.

 „Reţetele sunt 100% naturale, se folosesc multe plante cu rol medicinal şi au o formulă îmbogăţită faţă de alte produse similare“, ne spune dna Tudor. „Se folosesc mai multe uleiuri vegetale ca bază, la care se adaugă alte uleiuri preţioase şi ingrediente naturale (cafea, argile, spirulină, plante, sucuri din plante, alge marine, fructe sau legume cu efecte terapeutice), de asemenea, se folosesc buchete de uleiuri esenţiale.“
Calitatea produselor şi preţurile accesibile au avut un rol major în succesul afacerii. „După ce au încercat produsele firmei, ne-au devenit clienţi fideli. Nu vorbim doar despre femei sau tineri preocupaţi de aspectul cosmetic, ci şi de persoane obişnuite, din toate categoriile de vârstă, care folosesc produsele noastre în scopuri terapeutice. Avem şi un program de fidelizare, oferind discounturi clienţilor fideli. Un lucru important este pentru noi faptul că produsele au ajuns şi în provincie, comenzile vin de pe tot teritoriul ţării, prin magazinul online al firmei, dar şi de la magazine de profil din ţară.“

Multumim revistei Idei de Afaceri pentru atentia acordata.




Trimiteți un comentariu